تحقیق کشاورزی دقیق، چالش ها و موضوعات پیشرو و رایانه و سیستم های اطلاعات جغرافیایی در آن

دسته بندي : فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت
مقدمه:
کشاورزی دقیق چیست؟ اعمال مدیریت برروی تک بوته ها، تبدیل زمین به قطعه های مشخص یا پلاتهای کوچک و یا یک روش مدیریتی است که به اطلاعات جزئی وموردی نیاز دارد. تا دقیقا اطلاعات تولید محصول را کنترل نماید. این مفهوم گاهی کشاورزی دقیق، کشاورزی موردی یا رهنمود دقیق خوا نده می‌شود. هدف آن شناسایی مشخصات محصول وخاک می باشد، که در هر قسمت از مزرعه منحصر به فرد می باشد و همچنین بهینه سازی محصول در بخش مشخصی از مزرعه. فلسفه کشاورزی دقیق این است که موارد مورد نیاز برای تولید در جایی که لازم است (برای داشتن بازده ای اقتصاد )، به کار برده شود. چرا باید باید تولید کننده‌ها به کشاورزی دقیق علاقه مند باشند؟ روشهای کشاورزی دقیق می توا نند شرایط محیطی و اقتصادی محصول را اصلاح کنند. در کشاورزی امروزه، کشاورزان مایلند هر بخش را به عنوان بخشی مجزا برای کشاورزی در نظر گیرند. اگر چه آن‌ها تفاوت های درون یک مزرعه را تشخیص می دهند، اما وسایل کمی برای کنترل این گوناگونی ها در اختیار دارند. در نتیجه تولید کنندگان بر اساس شرایط متوسط در مزرعه تصمیم گیری و آن را اداره می نمایند. وامیدوارند چیز هایی را که در مزرعه استفاده می کنند برای اکثر قسمت های آن موثر باشند. کشاورزی دقیق از تکنولوژی ها یا اطلاعاتی استفاده می کند تا مزرعه را به بخش های کوچکتری تقسیم کرده و مشخصات فردی هر بخش را تعیین کنیم.
در سیلسو(6 مارس 2002): کشاورزی دقیق _با استفاده از آخرین تکنولوژی روز _نه تنها به کشاورزان در پس انداز پول کمک می کند، بلکه فواید محیطی قابل ملاحظه ای نیز دارد.
به منظور تهیه دستور العملی برای زراعت صحیح غلات، دستورالعملی بر اساس نتایج حاصل از آزمایش 6ساله بر تغذیه گیاهان ملاک قرار گرفت. این کار توسط پروفسور ریچارد گادوین در دا نشگاه کرانفیلد در سیلسو در 6 منطقه مختلف انگلستان صورت گرفت. تا بررسی شود که آیا تکنولوژی های تازه به بهبود بهره بری از زمین های زراعی کمک می کند یا نه؟
پروفسور میلر گفت: 6 سال پیش علاقه بسیار زیادی به موضوعاتی نظیر نقشه برداری محصول وجود داشت، در حالی که شناخت با نتایج آن کم بود، پروفسور گادوین وتیمش مسلما الان می توانند بگویند که در مزارع بزرگی که تنوع زیادی در کیفیت خاکشان وجود دارد، استفاده از این روشها می تواند بسیاری سود مند باشد. با استفاده از فلوچارتی که بتوان از آن تعبیت کرد، دستورالعمل ها تهیه می شوند تا بتوانند کشاورز را از مرحله تصمیم گیری به آنجایی برساند که مشخص کند، آیا روشهای کشاورزی دقیق در موقعیت آن‌ها مفید است یا خیر؟
با استفاده از نقشه برداری محصول مانندنصب نمایشگر محصول بر روی یک کمباین، واستفاده ازسیستم جی پی اس، میتوان نوسان بازدهی محصول در مزرعه را نشان داد. نتایج این نقشه محصول، در عوض کمک می کند به شناسایی مناطقی که در آن مشکلاتی نظیر زهکشی ضعیف، توازن پی هاش، یاخسارت خرگوش ها وجود دارد. پروفسورگادوین گفت: با مخارج عکاسی هوایی که 7 پوند بر هکتار است ( 3 بار پرواز در سال) وبا پس انداز مخارج مربوطه به سموم ضد قارچ و ضد علف‌های هرز که 20 پوند در هکتار است، می‌توان مخارج مزارع بزرگ‌تر را تأمین کرد.
پروفسور میلر نتیجه گرفت که : «من متقاعد شده‌ام که کسانی که در استفاده از این پروژه پیشگام بوده‌اند، آینده خوبی پیش رو خواهند داشت. در آن زمان که قیمت گندم از 125 پوند به 65 پوند برسد، لزوم این تحقیق بیشتر از زمانی که ما آن را شروع کردیم، آشکار خواهد شد. هنگامی که مزارع بزرگ‌تر شوند، کشاورزی دقیق یقیناً از نظر مالی بیشتر قابل اجرا خواهد بود.»


فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه   
تاریخچه و مفاهیم مرتبط با کشاورزی دقیق        
تعریف کشاورزی دقیق:  
کشاورزی دقیق 5 هدف اصلی دارد:       
کشاورزی موردی         
كاربرد كشاورزي دقيق   
كشاورزي دقيق را بايد از كجا آغاز كرد؟ 
هدف از كشاورزي دقيق 
فصل دوم: بررسی کشاورزی دقیق در ایران، هندوستان و چین
کشاورزی دقیق در ایران 
کشاورزی دقیق در هندوستان:    
موانع توسعه کشاورزی دقیق در دنیا       
کشاورزی دقیق در چین 
چگونگی استفاده از فنآوری کشاورزی دقیق        
فصل سوم: رایانه ها و سیستم های اطلاعات جغرافیایی
مقدمه   
جنبه های متخلف با تحلیل اطلاعات به طور خصوصی      
مبانی سیستم‌های اطلاعاتی جغرافیایی     
آرایه های مختلف داده های اطلاعاتی در GIS     
دستگاه های مختصات    
روش های تحلیل داده های کشاورزی دقیق        
نتایج دو روش میان یابی 
سخت افزار و نرم افزار رایانه ای  GIS   
بکار گیری GIS در کشاورزی دقیق       
آرایه داده ها بر روی یک کارت PCMCIA        
رقومی کردن واسکنینگ  
اسکنینیگ        
تفسیر نقشه های GIS    
جمع بندی       
فصل چهارم: کشاورزی دقیق – موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد
مقدمه   
سناریوی کشاورزی دقیق 
شروع سال اول : خریدهای اولیه، راه اندازی و کار آموزی 
پایان سال اول /  سال دوم   
سال دوم        
پایان سال دوم و آغاز سال سوم 
سال سوم        
پایان سال سوم 
نتیجه گیری     
GIS، DGPS، VRT    
منابع   
دسته بندی: فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 2478 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 77

حجم فایل:2,890 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب Word و قابل ویرایش